El Descens del Xúquer ha començat la seua sisena edició amb totes les places exhaurides en els tres primers recorreguts celebrats durant el mes de juny. Les etapes Sumacàrcer-Antella, Antella-Alcàntera de Xúquer i Alzira-Algemesí han registrat una alta participació en una iniciativa impulsada per l’àrea de Turisme del Consorci de la Ribera, integrat per les mancomunitats de la Ribera Alta i la Ribera Baixa.
Les primeres activitats s’han desenvolupat els dies 13, 14 i 20 de juny. El recorregut inaugural ha sigut el tram entre Sumacàrcer i Antella, amb eixida des de l’illa de l’Esgoletja i arribada a l’Assut d’Antella, en el sector més alt del riu inclòs en el programa.
La segona jornada ha incorporat una de les novetats d’aquesta edició amb el trajecte entre Antella i Alcàntera de Xúquer. Les persones participants han completat el recorregut en caiac i taula de paddle surf fins a l’àrea recreativa de les Penyetes.
El tercer descens ha unit Alzira i Algemesí, en un tram consolidat en edicions anteriors. El recorregut ha començat al Pont de Ferro d’Alzira i ha finalitzat a l’hangar de piragües d’Algemesí, permetent descobrir un entorn més urbà del riu i espais com el Paratge Natural Municipal Bosc de Ribera i l’àrea recreativa de la Xopera.
Les tres primeres jornades han compartit un ambient de convivència entre les persones participants. El president del Consorci de la Ribera, Toni Barea, ha assenyalat que “el riu ha sigut el millor aliat per a combatre la calor dels dies previs a l’estiu i ha donat l’oportunitat de conéixer des de dins el gran tresor natural de la Ribera”.
El programa continuarà durant els pròxims mesos amb recorreguts a la Ribera Baixa. El 18 de juliol està previst un nou tram entre Sueca i Fortaleny, incorporat enguany al calendari. L’última jornada se celebrarà el 19 de setembre amb eixida des de Fortaleny i arribada a Cullera.