Connect with us

Actualitat

Konecta Dos i Espardenyeria Ca Mercedes reben els Premis d’Ús i Dignificació del Valencià d’Algemesí

L’Ajuntament d’Algemesí, a través de l’Oficina de Promoció del Valencià AVIVA, ha entregat els Premis d’Ús i Dignificació del Valencià en l’Àmbit Municipal, que enguany han reconegut les empreses Konecta Dos i Espardenyeria Ca Mercedes pel seu compromís amb la utilització del valencià en la seua activitat quotidiana.

L’acte de lliurament s’ha celebrat a la sala d’actes del Casino Liberal, ja que el saló de plens de l’Ajuntament, escenari habitual dels premis, continua en obres de rehabilitació.

En la categoria d’ús del valencià en les noves tecnologies, el jurat ha distingit Konecta Dos, una consultoria d’assegurances que utilitza el valencià en la seua comunicació digital. El seu responsable, Jorge Penadés, ha agraït el reconeixement i ha destacat que «en el sector assegurador la confiança i la proximitat amb el client són fonamentals. Utilitzar el valencià per a comunicar-nos a través de les xarxes socials ens permet transmetre eixa confiança i acostar-nos més als nostres clients».

Penadés també ha explicat que l’empresa recorre a eines lingüístiques per garantir la qualitat dels seus continguts. «Utilitzem correctors i ferramentes com el Salt perquè tots els textos estiguen ben elaborats i la informació que transmetem siga correcta i útil», ha assenyalat.

El premi a l’empresa consolidada ha sigut per a Espardenyeria Ca Mercedes, un establiment amb una llarga trajectòria comercial a Algemesí. La seua propietària, Mercé Matalí, ha afirmat que l’ús del valencià forma part de la identitat del negoci. «És el nostre dia a dia. Paraules com cabassos o espardenyes formen part de la nostra manera de parlar i quasi no tenen traducció. No pot ser d’una altra manera», ha explicat.

Matalí també ha remarcat que tota la comunicació del negoci es desenvolupa de manera natural en valencià. «Treballe pràcticament a nivell local i és normal que tant la retolació com tota la comunicació estiguen en valencià», ha indicat.

En esta edició no s’ha concedit el guardó a l’empresa de nova creació, una categoria que ha quedat deserta.

El tècnic d’AVIVA, Vicent Climent, ha destacat la consolidació d’uns premis que enguany han arribat a la seua vint-i-huitena edició. «El fet d’arribar a la 28a edició demostra que és un certamen plenament consolidat i assumit tant pel teixit comercial com per les diferents corporacions municipals», ha afirmat. Climent ha recordat que en esta convocatòria s’han presentat dotze empreses i que el jurat ha decidit premiar Konecta Dos en la categoria de noves tecnologies i Ca Mercedes com a empresa consolidada, deixant deserta la modalitat d’empresa de nova creació.

Per la seua banda, la regidora d’Educació, Carmina Gómez, ha valorat positivament la continuïtat d’esta iniciativa. «És una satisfacció poder mantindre estos premis perquè no només reconeixen el comerç local, sinó també l’ús quotidià del valencià. Estes empreses contribuïxen a consolidar-lo com a llengua vehicular i ajuden a mantindre’l viu al nostre poble», ha assenyalat.

Els Premis d’Ús i Dignificació del Valencià reconeixen anualment les empreses que destaquen per la utilització del valencià en la retolació, la documentació, la comunicació comercial, les xarxes socials i les pàgines web. Les empreses guardonades han rebut un diploma acreditatiu, un distintiu per als seus establiments i una dotació econòmica de 500 euros.

Continue Reading
Publicitat
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com